zvažovali při plánování a posuzování určité činnosti v pracovním procesu i v běžném životě možné náklady, výnosy a zisk, vliv na životní prostředí, sociální dopady efektivně hospodařili s finančními prostředky nakládali s materiály, energiemi, odpady, vodou a jinými látkami ekonomicky a s ohledem na životní prostředí. Metody výuky v odborném výcviku Výukové metody představují nemateriálni instalatérům Záběhlic prostředky výuky. Podle Čadílka můžeme pojem vyučovací metoda definovat jako souhrn postupů s racionálním využitím materiálních prostředků, které tvoří činnost zaměřenou na dosažení vytčeného cíle. Metodami odborného výcviku tedy rozumíme systém cílevědomého jednání učitele odborného výcviku, který organizuje způsoby poznávací a praktické činnosti žáků. Způsobů, jak můžeme členit Chodovec vyučovací metody, je mnoho. Patrně nej přehlednější způsob nabízí Maňák. Komplexní klasifikace základních metod výuky A. Metody z hlediska pramene poznání a typu poznatků aspekt didaktický I. Metody slovní Monologické metody např. výklad, vysvětlování, přednáška Dialogické metody např. diskuse, dialog, rozhovor Metody písemných prací např. kompozice, písemná cvičení Metody práce s knihou, učebnicí Záběhlicích instalatérství II. Metody názorně demonstrační Předvádění předmětů, činností, pokusů, modelů Pozorování předmětů Demonstrace statických obrazů Zahradní Město Projekce statická a dynamická III. Metody praktické Nácvik pohybových a pracovních dovedností Žákovské laborování Pracovní činnosti v
dílnách, na pozemku Grafické a výtvarné činnosti Čadílek, M., Didaktika praktického vyučování I. Účelové vydání pro DPS Brno MU Brno, Spořilov s. Maňák, J., Nárys didaktiky. vyd. Brno Masarykova univerzita, s. ISBN B. Metody z hlediska aktivity a samostatnosti žáků aspekt psychologický I. Metody samostatné práce žáků II. Metody sdělovací III. Metody badatelské, výzkumné, problémové C. Charakteristika metod z hlediska myšlenkových operací aspekt logický I. Postup induktivní II. Postup srovnávací III. Postup deduktivní IV. Postup analyticko syntetický D. Varianty metod z hlediska fází výchovně vzdělávacího procesu aspekt procesuálni I. Metody expoziční II. Metody motivační III. Metody instalatérovi Záběhlice fixační IV. Metody diagnostické V. Metody aplikační E. Varianty metod z hlediska výukových forem a prostředků aspekt organizační I. instalatéři Záběhlice Kombinace metod s vyučovacími pomůckami II. Kombinace metod s organizačními formami výuky F. Aktivizující metody aspekt interaktivní I. Diskusní metody II. Situační metody III. Didaktické hry IV. Inscenační metody V. Speciální metody Nej častější metody používané při Skalka výuce v odborném výcviku Odborný výcvik je předmět, který je náročný na přípravu učitele od přípravy materiálu přes plánování kadeřnickými salony v Praze 10 Záběhlicích