obrábění. Zařazení jednoho prostředku do celého systému s vysvětlením funkce dá žákovi celistvější souhrnné informace a má Herink trvalejší informační hodnotu, která je podpořena prožitkem. Proto by forma exkurzí měla být do výuky zařazována co nejčastěji. Toto je důležité i pro vytváření hodnotové orientace žáka, který porozumí důležitosti lidské práce v rámci sociálních vazeb. Vážit si Osnice vykonávané profese ostatními lidmi je jeden z důležitých prvků ve výchově. Dalším argumentem pro pořádání exkurzí je záměrné pozitivní působení na žáka vzhledem k jeho studiu a profesní orientaci. Toto kvalifikované působení může pomoci společnosti k vyváženému zájmu o studium technických oborů, které v současné době postihuje nezájem. Důsledkem toho chybí řemeslníci, techničtí pracovníci atd. Tento negativní trend se odráží v následné nezaměstnanosti, zvýšenými náklady na rekvalifikace a importem pracovní síly z okolních států. Modely skutečných předmětů Modely můžeme rozdělit na statické, dynamické, případně je možná kombinace obou. Modely instalatérech Dobřejovic mají svoje historické nezastupitelné místo. Vidět předmět, který z důvodu velkého či naopak malého rozměru nemůžeme vidět, je přínosem pro všechny obory lidské činnosti. Statické modely se nepohybují a mají svůj informační třírozměrný význam. Modely statické instalatérství Dobřejovicím mohou být přesné nebo náznakové, zmenšené či zvětšené, případně lze použít metodu řezu, kdy je část modelu odstraněna, aby byla
znázorněna vnitřní struktura předmětu. Dynamické modely slouží k názorné ukázce dynamiky nebo li pohybu v prostoru vzhledem k skutečné dobřejovickými pražskými těhotenské cvičení