BOZ s využitím samostudia odborné literatury, odborných časopisů a internetových zdrojů. e Exkurze Význam exkurze při výuce BOZ spočívá v názorném seznámení žáků s technologickým procesem, způsoby práce a organizací práce a s výrobním zařízením přímo v provozech Praha 18 podniků a organizací. Učitel odborného výcviku by měl exkurzi používat k motivaci žáků pro dodržování zásad BOZ nebo k upevnění učiva a rozšíření znalostí z této oblasti. Při všech výše uvedených výukových metodách doporučuji, aby učitel odborného výcviku více využíval audiovizuální techniky ke zvýšení názornosti a oživení probírané tématiky. Výsledky průzkumu způsobů výuky a používaných metod výuky v na SOU a SOS u oborů se zaměřením elektro Kvalitativní výzkum Kvalitativní přístup je podle Švaříčka, R. a instalatérem Bořanovicemi kol. proces zkoumání jevů a problémů v autentickém prostředí s cílem získat komplexní obraz těchto jevů založený na hlubokých datech a specifickém vztahu mezi badatelem a účastníkem výzkumu. Záměrem výzkumníka provádějícího kvalitativní výzkum je za pomoci celé řady postupů a metod rozkrýt a reprezentovat to, jak lidé chápou, prožívají a vytvářejí sociální realitu. Podle použité metody sběru dat Ládví můžeme zjednodušeně říci, že nástrojem kvantitativního výzkumu je dotazník, zatímco kvalitativní výzkum využívá rozhovor. instalatérech Bořanovic Kvalitativní výzkum se uskutečňuje prostřednictvím hloubkového a polostrukturovaného rozhovoru, s cílem získat detailní a komplexní
informace o zkoumaném jevu. Při použití metody usuzování vycházíme zjednodušeně z toho, že kvalitativní metodologie je založená na indukci, zatímco kvantitativní metodologie je založená na dedukci. Podle typů dat můžeme kvalitativnímu výzkumu přisoudit zejména práci se slovy a textem nenumerické šetření, zatímco kvantitativnímu výzkumu bývá zpravidla přisuzována práce s čísly. Od způsobů sběru dat se také odvíjí způsob analýzy a interpretace zkoumaných j evů. Předmětem průzkumu, jako nedílné součásti obsahu mé bakalářské práce, Nouzov je zjištění reálného stavu výuky bezpečnosti a ochrany zdraví v rámci oboru elektro ve vybraných SOU a SOS zaměřených na výuku elektro. Vychovatelna Pro naplnění kvality kvalitativního výzkumu je vhodné zvažovat také určitá kritéria kvality. Zejména se jedná o důvěryhodnost, přenositelnost, spolehlivost a potvrditelnost. Pro naplnění kritérií důvěryhodnosti a potvrditelnosti j sem použil techniku výběru