vytváření odpovědného přístupu žáků k plnění povinností a k respektování stanovených pravidel přijímání odpovědnosti žáků za vlastní myšlení, rozhodování, jednání, chování a cítění vytváření úcty k živé i neživé přírodě, k ochraně a zlepšování přírodního a ostatního životního prostředí a k chápání globálních problémů světa utváření slušného a odpovědného chování žáků v souladu s morálními zásadami a pravidly společenského chování Strategie výuky Metody pojetí výuky V úvodu každého nového tématu je použita metoda monologická, převážně přednáška s následným vysvětlováním a instruktáž, doplněná praktickými ukázkami. Ze slovních metod je uplatňována metoda písemná, práce s odborným textem a technickou dokumentací katalogy, normami a schématy. Z metod instalatéři Flora názorně demonstračních se používá pozorování, předvádění modelů a strojů, demonstrace a projekce s využitím projekčních didaktických pomůcek. Stěžejní jsou metody praktické nácvik a osvojování pracovních dovedností, pracovní činnosti v dílnách a na Flora pracovištích. Formy Základní formou výuky je skupinová výuka. Základním výukovým prostředím je dílna, popř. třída, či smluvní instalatérem Flory pracoviště. Výuka je vhodně doplněna exkurzemi. Organizační formou výuky podle délky trvání je vyučovací den, který v prvním ročníku Olšany nesmí být delší než vyučovacích hodin. Odborné kompetence Absolventi oboru elektrikář by měli a Provádět montážní, opravárenské a
údržbářské práce na elektrických zařízeních pod odborným dohledem v souladu s požadavky BOZP a s vyhláškou o odborné způsobilosti v Želivského elektrotechnice, tzn. aby absolventi rozuměli technickým principům výroby a rozvodu elektrické energie rozlišovali při práci různá Jiřího z Poděbrad bezpečnostní a kvalitativní specifika pro nízké, vysoké a velmi vysoké napěťové a výkonové úrovně řešili elektrické obvody a Floru instalatérech zařízení, volili vhodné materiály a součástky, realizovali řešené obvody či zařízení, oživovali je, kontrolovali jejich funkci a proměřovali provozní parametry zabezpečovali diferencovaně před započetím práce na elektrickém zařízení pracoviště s ohledem na úroveň elektrického připojení k rozvodům vysokého nebo nízkého napětí vykonávali přípravné činnosti pro instalaci vodičů,