těchto zařízení. Zde je úkol pro instalatérské řemeslo, aby v nově stavěných domech a bytech byla instalována taková technika, která by vyhovovala novým standardům a postupně i ve starých domech byla nevyhovující technika nahrazována. V centru pozornosti instalatérského instalatéři Strašnice řemesla je dlouhodobá perspektiva osvojení si celosvětově uznávaných standardů, pravidel a technologií. Výuka pracovníků proto musí být instalatéra Strašnice v souladu s tímto trendem rozvoje. Instalatérské řemeslo v století svým rozvojem, zdokonalováním technologií s ohledem na ochranu životního prostředí patří mezi řemesla, která se snaží o zvyšování úrovně přípravy a kvalifikovanosti pracovníků a výchovu mladých odborníků pro příští generace. Obr. Žák instalatér Profil absolventa ŠVP Název školy Střední odborná škola a střední odborné učiliště stavební, Pražská b Brno Bosonohy Zřizovatel Jihomoravský kraj Název ŠVP Instalatér Kód a název oboru H Instalatér Tab. Informace o oboru instalatér Uplatnění absolventa Absolvent je schopen vykonávat veškeré činnosti související s povoláním instalatér. Příprava ve tříletém učebním oboru je zaměřena zpracování jemných plechů, na výrobu stavebních klempířských prvků, výrobků a Strašnická konstrukcí. Absolvent se uplatní při montáži instalačních prvků, kanalizace, ústředního topení, plynových zařízení a prvků Skalka vzduchotechniky. Může provádět též montáž tepelné izolace a natěračské práce. V průběhu studia je absolvent seznámen s konstrukcí
vytápěcích systémů včetně klimatizace. Studium vytváří u absolventů předpoklady pro úspěšné zvládání učebního oboru případně i živnostenského podnikání. Žáci jsou vedeni k adaptabilitě, logickému myšlení a schopnosti aplikovat získané vědomosti, dovednosti a instalatér Strašnicích návyky pro řešení konkrétních problémů v samostatné i týmové práci. Jsou vedeni k trvalému zájmu o sledování odborného vývoje svého oboru a významu soustavného sebevzdělávání, studia odborné literatury a cizích jazyků. Klíčové kompetence a Kompetence k učení Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni efektivně se učit, vyhodnocovat dosažené výsledky a pokrok a reálně si stanovovat Zborov potřeby a cíle svého dalšího vzdělávání, tzn., že absolventi by měli mít pozitivní vztah k učení a vzdělávání ovládat různé techniky učení, umět si vytvořit vhodný studijní režim a podmínky uplatňovat různé způsoby práce s textem zvl. studijní a analytické Želivského čtení, umět efektivně vyhledávat a zpracovávat informace s porozuměním poslouchat mluvené projevy např. výklad, přednášku, proslov aj., pořizovat si poznámky využívat ke svému učení různé informační zdroje včetně zkušeností svých i jiných lidí znát možnosti svého Strašnicím instalatérem dalšího vzdělávání, zejména v oboru a povolání. b Kompetence k řešení problémů Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli mzdová účetním ve Praze 10 Strašnicích