odborného výcviku ovlivňuje počet vychovávaných učňů. Podle toho rozdělujeme výuku odborného výcviku na individuální výuku skupinovou výuku kombinovanou výuku Individuální výuka Individuální výuka odborného výcviku se vyznačuje tím, že žáci jsou po jednom, nejvýše po instalatérství Libni třech svěřeni kvalifikovanému, zkušenému dělníkovi instruktorovi, který žáky učí a současně vykonává práci v daném oboru. Individuální výuka se uplatní v plném rozsahu při výuce učňů u menších soukromých podnikatelů, kde žák projde všemi pracemi od získávání materiálu, návrh pracovních postupů přes vlastní provedení zakázky, vedení veškeré evidence až po předání výrobku zákazníkovi. Individuální výuka se na našem SOU a U uplatňuje zejména ve ročníku. Žáci jsou na smlouvu přiděleni do soukromé firmy a pod vedením instruktora pracují převážně na produktivní práci na stavbách nebo zakázkách u zákazníka. Skupinová výuka Zde je skupina žáků, jejichž maximální počet je závazně stanoven vyhláškou, svěřena učiteli odborného výcviku, který je výchovným pracovníkem a neplní výrobní úkoly, které s výukou učňů nesouvisí. Tohoto způsobu výuky nelze použít za všech podmínek. Skupinový způsob výuky Bulovka odborného výcviku je vhodné využít za těchto předpokladů vyhovuje li tomu charakter práce v oboru připravuje li se větší počet učňů Libni instalatérem daného oboru v jednom učňovském zařízení je li zajištěn odborný výcvik v učňovských dílnách, laboratořích nebo cvičných Vychovatelna
pracovištích Nevýhodou je, že se nedá vždy v celém rozsahu realizovat frontální výuka, a že podmínky při výuce nejsou vždy totožné s instalatér Libeň pracovními podmínkami. Skupinová výuka se na našem SOU a U uplatňuje převážně v ročníku, maximálně v prvním pololetí ročníku. Kombinovaná výuka Využívá výhod obou předešlých způsobů, individuální a skupinové. Odborný výcvik žáků vede učitel odborného soukromých mateřských škol Prahou 8 Libní