především v návaznosti na odborný výcvik. Po seznámení s potřebnými dokumenty a na základě předběžné pedagogické diagnózy žáků instalatéry Krč přistupuje učitel k vlastní přípravě na vyučovací hodinu. Při přípravě na vyučovací jednotku se doporučuje dodržovat následující postup Formulace specifických vyučovacích cílů Stanovit na základě seznámení s učebními osnovami, tematickým plánem, metodickou příručkou, obsahem učebnice a novinkami v oboru. Pro konkretizaci cílů je vhodné použít sloves jako popsat, určit, vysvětlit, demonstrovat, načrtnout, provést, řešit, srovnat, zdůvodnit apod. Výukové cíle označují, čemu se žáci mají naučit. Výběr a konkretizace obsahu učiva Provést na základě stanovených cílů a dodržení didaktických zásad. Určit hlavní pojmy, principy, vztahy, zákony a pomocné prvky, potřebné údaje, ekonomické ukazatele, souvislosti apod. Stanovit hierarchii významu nabývaných vědomostí, dovedností a návyků, Budějovická charakterizovat mezipředmětové vztahy, formulovat konkrétní otázky, praktické úkoly, příklady apod. Volba organizační formy vyučování Kačerov Typ vyučovací jednotky samostatná práce žáků, exkurze apod., způsob práce frontální, skupinový, samostatný, kolektivní. Volba Krči instalatérem optimálních vyučovacích metod a prostředků Velmi obtížné, ale významné. Záleží hodně na pedagogické zkušenosti, může pomoci metodická příručka. Je nutno vycházet ze stanovených cílů a dbát didaktických zásad. Určení struktury vyučovací jednotky, konkretizace
učebních situací do jednotného, organického celku. a datum a číslo vyučovací hodiny b téma, název učiva c vzdělávací a výchovný cíl d volba vyučovacích metod a prostředků e obsahové a časové rozčlenění učiva Při přípravě na vyučovací hodinu se musí učitel autosklu Prahou 4 Krčí