odborného učiliště s praktickými ukázkami. Ve třetím ročníku se žáci seznámí se základními plynovými spotřebiči, jejich konstrukcí a připojením na domovní plynovod včetně požadavků na činnost montážního pracovníka a revizního technika v plynárenství. Nezbytným doplňkem vyučovacích hodin je využití odborné učebny spotřebičů a plynové kotelny ve školních dílnách. Součástí druhého a třetího ročníku jsou odborné exkurze do objektů na plynovodních sítích a odborné besedy na škole, popř. u firem. Předmět plynárenství seznamuje žáky se základy tohoto velmi úzce zaměřeného oboru s hlavním důrazem na nebezpečí, která mohou, při nedodržení pracovních postupů, způsobit velké materiální škody a v horších případech i újmu na zdraví. c Strategie výuky Při výuce budou využívány moderní Praha 12 vyučovací metody, které zvyšují efektivitu vyučovacího procesu a podněcují aktivitu žáků. Vedle tradičních metod vyučování instalatéři Cholupice vysvětlování, výklad, procvičování pod dohledem učitele apod. se využívají i moderní vyučovací prostředky skupinové práce žáků, výuka pomocí interaktivní tabule, využívání prostředků ICT, praktické ukázky pomocí modelů. Výuka by měla být co nejvíce propojena s reálným prostředím mimo školu. Předmět je rozdělen na několik tematických celků, které na sebe navazují. S předmětem souvisí i Lahovičky odborná praxe, která probíhá v prvním a druhém ročníku na škole s využitím odborných učeben v dílnách, ve třetím ročníku u instalatéři Cholupice
odborných firem, kde žáci pracují pod dohledem zkušených pracovníků. Probíraná témata jsou doplněna praktickými ukázkami v odborných instalatérů Cholupicemi učebnách v dílnách školy. Aktivita a zájem žáků jsou podněcovány zadáváním samostatných cvičení z probraných tematických celků. d Hrnčíře Hodnocení výsledků žáka Žáci jsou v každém ročníku hodnoceni na základě ústního zkoušení. Je kladen důraz nejen na teoretické znalosti žáků, ale i na jejich grafický projev a schopnosti technického vyjadřování. Součástí klasifikace je i písemné zkoušení formou testů a zadání samostatných prací, kde jsou ověřovány teoretické poznatky na praktických příkladech. Hodnocení je prováděno v souladu s klasifikačním řádem školy, který je součástí školního řádu. Při pololetní klasifikaci vyučující vychází nejen z výsledků písemného a ústního zkoušení, ale i z celkového přístupu žáka k vyučovacímu procesu a k plnění studijních povinností. Obr. Učebna plynárenství Koordinace praktického vyučování s odbornými předměty Praktické vyučování tvoří s ostatními vyučovacími předměty nedílný celek. Absolvent je ve všech složkách vzdělávání připravován tak, aby se u něj vytvořily předpoklady pro rozvoj osobnosti. Je to Roztyly pracovník s všeobecným a odborným vzděláním. Především jeho odborné vzdělání se stává východiskem pro jeho další uplatnění v Cholupice instalatér oboru. Na odborný výcvik se přímo váží teoretické vyučovací předměty, které vybavují žáky informacemi nezbytnými pro osvojení