učitele. Učitel vyhodnocuje znalosti žáka, jeho studijní výsledky průběžně i za celé pololetí v souladu s těmito pravidly veřejně ve třídě nebo na pracovišti. Učitel může volit i formu bodového systému, přičemž body jsou přepočítávány zcela transparentním způsobem Praha 12 na známky a žáci jsou s touto formou předem seznámeni. Chování žáka se klasifikuje těmito stupni odst. vyhl. Sb. velmi dobré, uspokojivé, neuspokojivé Návrh na zajištění exkurzí Exkurze je pokládána za velmi důležitou organizační formu vyučování, která je prováděna v mimoškolním prostředí ve firmách, specializovaných provozech, výrobních závodech, apod. a zabezpečuje konkrétní a názornou složku Roztyly smyslového poznání. Umožňuje žákům poznat objekty a jevy přímo v typických podmínkách pracovního procesu. Druhy exkurzí a Tematické, mají vztah k probíranému tématu např. téma Montáž zařizovacích předmětů doplní učitel exkurzí do prodejny sanitární keramiky v instalatéři Libuš místě školy, kde se žáci seznámí prakticky s výrobním sortimentem zdravotní keramiky. b Komplexní, zasahují do větších tematických celků např. celý výrobní závod Keramické závody Znojmo c Komplexní mezipředmětové, jsou ty, které zahrnují několik studijních instalatéři Libuš předmětů a na středních odborných školách se obvykle zařazují na závěr školního roku. Vedle diagnostického zaměření plní exkurze i důležitý výchovný význam, neboť seznamuje žáky s organizací práce firem a podniků, s jejími ekonomickými výsledky apod. Poznávání
nových moderních podniků a provozoven, nových automatických způsobů a řízení práce je účinným prostředkem odborně výchovného působení na žáky. Postup při exkurzi Příprava učitele, klade velké nároky na co nejvhodnější zaměření exkurze, musí znát dokonale objekt, ve kterém se budou žáci pohybovat a požadavky kladené na obsahovou stránku exkurze. Pokud zvolený objekt nezná, musí se s ním instalatérům Libuš nejprve pečlivě seznámit, popřípadě prostudovat potřebnou odbornou literaturu, zajistit odborného průvodce a s ním domluvit přesný obsah vlastní demonstrace i odborného komentáře. Příprava žáků, nesmí být podceňována, žáci musí znát místo zaměření exkurze a úkoly k Spořilov samostatnému pozorování. Učitel je povinen seznámit žáky s bezpečností a chováním v průběhu exkurze, dále s vhodným oblečením a Libuši instalatér obutím. Bývá vhodné pohovořit o historii podniku, seznámit s jeho výrobním programem, případně s jeho úspěchy na mezinárodním trhu