část V této části se vytváří organizační předpoklady k práci se žáky a podmínky pro přechod od probraného učiva k novému. Přípravná část obsahuje apozdrav učitele s žáky b kontrola prezentace a zápis do třídní knihy cpočáteční kontrola úrovně přípravy žáků včetně kontroly domácích úkolů d zhodnocení stavu přípravy a motivace nového učiva Expoziční část Spočívá v osvojení nového učiva a seznámení žáků se vzdělávacím cílem, popřípadě metodickým postupem b výklad nového učiva za použití didaktických Podbaba principů c shrnutí nového učiva a jeho stručný zápis do poznámkových sešitů žáků Fixační část Je určena k opakování a upevňování nového učiva prostřednictvím aprvotního procvičování bezprostředně po osvojení nového učiva a aplikace získaných instalatérům Bohnice poznatků na jiné předměty nebo praxi. b zadání domácího úkolu za účelem prohloubení a upevnění osvojeného učiva Aplikační část Budovec Směřuje k vytváření dovedností. Žák ovládá učivo tehdy, až získané poznatky dovede aplikovat do praxe. Kontrolní a hodnotící část Spojená se zhodnocením stanoveného úkolu a obsahuje a celkové shrnutí nového učiva se zdůrazněním jeho hlavních částí b celkové zhodnocení průběhu vyučování z hlediska aktivity jednotlivců nebo učebně výrobní skupiny c závěr vyučovací hodiny Specializovaný typ Bohnicích instalatérech vyučovací hodiny Tento typ vyučovací hodiny soustředí těžiště pouze na jednu didaktickou část, která se stává základní částí
zahrnuje asi učebního času, tj. minut vyučovací jednotky. Z hlediska zaměření vyučovací hodiny a Expoziční výkladovou, kdy si žáci instalatér Bohnicím metodou výkladu osvojí učivo b Fixační ta je zaměřena na upevňování vědomostí a vytváření potřebných dovedností a návyků c instalatéři Bohnice Aplikační je zaměřena na využívání osvojených vědomostí a dovedností v praxi d Diagnostická vyučovací jednotka je zaměřena na zkoušení, hodnocení a klasifikaci žáků e Motivační je zaměřena na motivaci žáků před probíráním nového učiva. Jako samostatná hodina se vyskytuje na začátku školního roku tzv. úvodní hodina, v níž žáci získávají přehled o učivu v daném předmětu. Úvodní hodina je pro svou potřebnost a funkčnost zařazena v učebních osnovách. Předností vyučovací hodiny před ostatními formami vyučovacího Baba procesu je a Opírá se o pevný, organizovaný a racionální řád výchovně vzdělávací práce. b Umožňuje dbát psychologických a hygienických požadavků při učení, které zajišťují normální zdravý vývoj a rozvoj žáků. c Umožňuje racionální využívání učební doby a moderních didaktických prostředků. d Zabezpečuje splnění základního pedagogického požadavku, aby každý žák byl pod