jisté zkušenosti pedagoga a ty nejlépe získá při používání učebny se studenty. Problém může nastat v případě, že si učitel Klánovic instalatéry nepohlídá vybavení a vznikne nepořádek a neupravenost v didaktických pomůckách. Proto je vhodné úkoly zvolit tak, aby byly zvládnutelné v instalatérovi Klánovice hodině s malou rezervou, nebo volit úkoly do dvou hodin za sebou. Další problém může nastat, když popisuje učitel předmět, pošle ho ke zhlédnutí studentům a popisuje další. V ten moment nastane příliš rušivých vlivů a to není dobré. Je vhodnější více předmětů představit a potom je najednou poslat ke zhlédnutí. Demonstrativní odborná učebna je použitelná pro maximální počet třiceti studentů a slouží k lepšímu pochopení látky a názorné ukázce. V ideálním případě umožní žákům si vyzkoušet jednoduché zapojení nebo Cyrilov měření. Odborná učebna pro praktickou činnost Taková učebna může fungovat v prostoru učebny demonstrativní. Je zapotřebí skladu pro uschování pracovních vozíků s vybavením pro praktickou činnost a dostatek místa pro studenty. Potřebné místo je možné vytvořit přesunem židliček ke stěnám. Počítá se s pěti stanovišti každé pro dva studenty. Učebně výrobní skupina je v normálním případě do počtu Praha 21 desíti studentů, to znamená, že se u jednoho pracoviště mohou setkat dva studenti. Je vhodné, aby každý student měl svoje pracoviště, ale to je náročnější pro učitele odborného výcviku na kontrolu vybavení. V případě, kdy jsou dva studenti na jedno pracoviště první student
u pokusu začíná a druhý sleduje, případně radí. Poté se vystřídají, což vede i k vzájemné kontrole a zpětné vazbě ze strany Praha 20 spolužáka. Vybavení musí obsahovat věci nezbytné pro měření, zapojení a funkci součástí. Dále je vhodně, aby studenti měli možnost si instalatéři Klánovice vyrobit jednoduché komponenty a vyzkoušet si tak reálné úkony v odborné učebně. Například takovým úkonem je spojení kabeláže Chvaly použitelné pro automobilové vodiče. Jedná se o spojení, které je specifické pro automobilový průmysl. Dalším možným úkonem je například vypíchnutí konektoru ze svorkovnice, krimplování nového konektoru na kabeláž a osazení do svorkovnice. Všechny tyto úkony přirozeně vyžadují nároky na vybavení vozíku a potřebný materiál. V ideálním případě studenti vyrábějí věci potřebné k měření, nebo přímo výukové pomůcky. V pedagogické praxi se setkáme často s nadšením studentů vyrobit funkční sestavu, která má význam a je jim soukromou školkou nejblíže Prahy 9 Klánovic