pomůckách. U elektrických jevů je zásadní pochopit jejich základní souvislosti. Když si takové souvislosti student neosvojí, velice těžko vstřebává další složitější informace. A právě základní znalosti a dovednosti musí získat žák ve škole. Kvalitní odborná učebna Lehovec nabízí nejen vzdělávání, ale také zážitky. Vzpomínky, které si studenti vybaví během své praxe snadněji a mohou na nich dále stavět. Závěr Představil jsem návrh a realizaci odborné učebny na Integrované střední škole automobilní v Brně. Učebna je materiálně vybavena, Praha 14 bohužel zatím chybí některé kroky k jejímu úplnému dokončení. Doufám, že konečné realizace, na jejímž konci bude stát nový moderní prostor, který zkvalitní vyučovací proces, je otázkou několika měsíců. V mé bakalářské práci jsem navrhl dílčí faktory vyučovacího Hloubětín instalatérovi procesu a jednotlivá pracoviště. Uvedl jsem podobu vhodných úkolů a cvičení pro teoretickou i praktickou výuku realizovanou v této učebně. instalatérům Hloubětínu Stanovil jsem základní vybavení pro učitelské a žákovské pracoviště. Zásadní, mnou neovlivnitelný fakt, je přístup jednotlivých vyučujících, kteří budou tuto učebnu využívat. Je nutná jejich domluva na používání učebny tak, aby sloužila co nejlépe a co nejdéle si zachovala svůj původní účel. Přínos nově vznikající učebny je tady zřejmý. Je ovšem nutné zamyslet se nad rychlým vývojem v automobilovém průmyslu, vyvstává otázka Bude vybavení učebny konečné Odpověď je jednoznačná. Učebnu je nutné neustále se bude
obměňovat a doplňovat vybavením a didaktickými pomůcky pro udržení tempa s inovacemi automobilů tak, aby studenti odcházeli s co nejnovějšími a komplexními dovednostmi a znalostmi, které uplatní při svém budoucím povolání. Resumé Bakalářská práce na téma Příprava a realizace odborné učebny pro podporu teoretické a praktické výuky obor elektro se zamýšlí nad možností vytvořit novou moderní instalatéři Hloubětín učebnu, která bude doplňovat výuku na Integrované střední škole automobilní Brno. V teoretické části se shrnují základní poznatky o instalatéři Hloubětín odborných učebnách a jejich možnostech. Je rozčleněn školní vzdělávací program Automechanik a Autotronik pro možnosti využití odborné učebny a stanovena základní vhodnost využití didaktických pomůcek. V praktické části bakalářské práce je navrženo základní vybavení Kolbenova učebny. Vybavení se týká výpočetní a projekční techniky, učitelského a žákovského pracoviště. Učitelské pracoviště umožní Klíčov odborné ukázky studentům na podporu teoretické výuky. Žákovské pracoviště je pro získání praktických dovedností a podporuje praktickou výuku. Je navržena základní forma úkolů a cvičení, na jejímž výstupu je protokol. Cvičení se týkají odborných ukázek a praktických úkolů na elektrických sestavách. Vše uvedené je vhodné pro atraktivnější výuku a pozitivní motivaci žáků k lepšímu zvládnutí učiva. ÚVOD Tuto práci jsem vypracoval k ukončení bakalářského studia, obor Učitelství praktického vyučování. Je zaměřena na část mateřskými školami Praha 10 Hloubětín