Každý školní rok je vyhlášena soutěž o nejlepší třídu školy. Hodnotí se pořádek, výzdoba a originalita každé třídy. S nárůstem počtu žáků vznikly tři třídy v nejnižším patře školy. Okna jsou výše u stropu, to ale nebrání dostatečnému přísunu světla. V jedné z těchto učeben vznikne odborná učebna. Na Integrované střední škole automobilní se kromě teoretických učeben nachází také prostory dílen, ve kterých probíhá praktická výuka. Zcela chybí prostor, kde by se dala teoretická výuka značně posílit o možnosti názorné ukázky prostředí, ve kterém by bylo možné provést pokus a přiblížit studentům co nejnázorněji probírané téma. Takové prostředí je potřeba vytvořit, což je cílem této práce. Věřím, že studenti budou rádi navštěvovat tuto učebnu a shledají ji Jahodnice zajímavou a přínosnou. Například stolky, které jsou integrované s židličkou, jsou vítanou změnou. Každý impuls, který vyvede studenty z běžného stereotypu standardních učeben je vítán. Naskýtá se možnost variabilního sestavení stolků do různých tvarů, které umožní týmovou práci na projektech. Prostředí ovlivňuje výuku a pozornost žáků, proto důležité volit zařízení místnosti tak, aby nepůsobilo instalatérů Hostavicemi příliš křiklavě a rušivě. Studenti musí již při prvním vstupu do učebny cítit teplo a příjemný pocit. Takové prostředí vyvolá ve Praha 14 studentech pohodu a dobrý pocit ze vzdělávání. Učebna musí nabízet i variabilitu zejména k týmovým projektům. Jedná se o další variantu instalatéři Hostavice
uzpůsobení výuky. Měl jsem možnost se takovou výuku vyzkoušet na ne příliš spolupracující třídě a byl jsem příjemně překvapen, jak studenti začali pracovat a samostatně tvořit projekt, který pak následně prezentovali. Přestože je stávající učebny na Integrované Lehovec střední škole automobilní jsou dobré a prostředí příjemné, chybí odborná učebna, která by reprezentovala a vystihovala hlavní obor Chvaly školy zaměřený na konstrukci, diagnostiku a opravy silničních motorových vozidel. Tato bakalářská práce předkládá návrh, součástí Hostavicím instalatérem práce jsou také uvedeny možnosti využívání této učebny. Učebna a její možnosti mají u žáků rozvíjet dovednosti spojené s elektronickou palubní sítí. Studenti by měli odcházet do praxe s kvalitními znalostmi elektrotechniky motorových vozidel, které mohou vyžívat v rámci svého budoucího povolání. Teoretická část Hlavním cílem této práce je navržení odborné učebny na Integrované střední škole automobilní v Brně. Následující text představuje pojmy, které téma práce vymezují po teoretické stránce. Vysvětlen je pojem odborná učebna, její účel a druhy těchto učeben. Vybavení a didaktické pomůcky, které jsou vhodné do učebny daného zaměření, instalatéři Hostavice jsou v textu také vysvětleny. Odborná učebna a její účel Pro střední odborné školy jsou typické vhodné učebny odborné učebny. V soukromá mateřská škola u Prahy 9 Hostavic