připojením do sítě. Osvědčené jsou technické podklady pro výrobky z firemních serverů, kde jsou informace aktuální a jsou většinou instalatérem Petříně velmi dobře technicky zpracovány. Žák se tak učí pracovat s technickou dokumentací, schématy a nenásilnou formou si zároveň osvojuje práci Petřín s počítačem. Metody heuristické, řešení problému Heuristická metoda řešení problému u žáků vede k jejich přirozeným vlastnostem Pohořelec objevovat, hledat nové informace, porozumět zákonitostem fungování jevů. Výuku organizuje učitel rozdílným způsobem, než je u klasické frontální výuky. Žákovi není přímo řečen výsledek zadané úlohy, ale je postupně k němu směřován pomocí dílčích samostatných problémových úkolů, které musí řešit. Zde se rozvíjí jeho fantazie, tvořivé myšlení, analytické myšlení schopnost pracovat v týmu i překonávat zadané problémy. Problémovou metodu nelze aplikovat ve výuce všude, musí být doplněna i jinou formou výuky. Fáze řešení problému A Identifikace problému, tj. jeho vystihnutí, nalezení a vymezení B Analýza problémové situace, proniknutí do struktury problému, odlišení známých a potřebných, dosud neznámých informaci. C Vytváření hypotéz, domněnek, návrhy řešení. D Verifikace hypotéz, vlastní řešení problému. E Návrat k dřívějším fázím při neúspěchu řešení. Organizace učebního dne v odborném výcviku Příprava instalatérům Petřína učebního dne V přípravě na učební den si učitel odborného výcviku musí promyslet a Odbornou část jaký tematický celek, téma, učivo co
probere, až kam se v učivu dostane. b Metodickou část jak bude řídit učební činnost, jaké priority jsou stanoveny. c Materiálně technickou Dlabačov část pomůcky, materiál, prostředky didaktické a audiovizuální techniky, nářadí, pracovní prostředí Metodická část a materiálně instalatéři Petřín technická část závisí na probíraném tématu a směřování výuky na cíli výuky. Části učebního dne Učební den představuje časový