je taktéž součástí práce. Téma bakalářské práce jistě není zdaleka vyčerpáno, učitelství praktického vyučování je tak rozmanité, že bych na tuto bakalářskou práci rád navázal a věnoval se dané problematice podrobněji ve své diplomové práci. Resumé Tato bakalářská Střešovičky práce je zaměřena na problematiku vyučovacích metod v práci učitele praktického vyučování aplikovaná především na učební obor instalatér. Jelikož ke kvalitní pedagogické činnosti, a to nejen v oborech praktického vyučování, neodmyslitelně patří teoretický základ, v první kapitole se podrobně zabývám shrnutím prvků vyučovacího procesu, které popisují školní prostředí, školní učivo, instalatéry Střešovicích osobnost pedagoga, osobnost žáka a také vyučovací styly a vyučovací metody. Ve druhé kapitole je charakterizován samotný učební obor instalatér, na který je práce hlavně zaměřena, a to včetně možností uplatnění absolventa tohoto oboru v praxi. Za stěžejní považuj instalatéři Střešovice třetí část bakalářské práce, která je věnována přípravě vyučovacího tematického celku a vyučovacím metodám, které je možné využívat nejen v odborném výcviku oboru instalatér. Závěrečná praktická část práce je sestavena z vypracovaných tematických celků popisujících vyučovací jednotku Montáž ústředního topení s kombinací TUV, kterou jsem použil při mé výuce praktického vyučování s žáky na stavbě. Cílem bakalářské práce bylo vytvořit metodický materiál pro učitele praktického vyučování v tomto oboru. Domnívám Ořechovka
se, že tento cíl se mi podařilo splnit jelikož vytvořená strukturovaná písemná příprava může značně usnadnit výuku i ostatním začínajícím pedagogům. Pro zjišťování míry pochopení učiva žáky se mi rovněž osvědčilo použití krátkých kontrolních testů. Zpětnou vazbu o názoru žáků na praktické vyučování jsem zmapoval v krátkém dotazníkovém šetření, které je součástí práce. Příloha KONTROLNI TEST V PRVNÍ VYUČOVACÍ JEDNOTCE POUZE JEDNA Z MOŽNOSTÍ JE SPRÁVĚ Jaké máme druhy topných těles a desková, vroubkovaná daňové účetnictví ve Praze 6 Střešovicích