nekontrolovaným rozsahem pohybů, neočekávaným nebo nezamýšleným pohybem nákladu, nevhodnými upevňovacími prostředky, střetnutím více než jednoho stroje. Didaktické metody používané v odborném výcviku Pro výuku v jakémkoliv předmětu, tedy i v odborném výcviku, je Střešovičky důležitá volba vhodné didaktické metody. Myšlenka používat didaktické metody není nová. V minulosti se didaktikou zabývala řada významných osobností, například i J. A. Komenský náš učitel národa. Základem každé výchovně vzdělávací činnosti je tedy správně zvolená výuková metoda, na které záleží úspěšné předání vědomostí a dovedností žákům. Učitel musí umět rozhodnout o tom, jakým instalatérství Střešoviček způsobem bude výuku realizovat a jak bude postupovat, aby s žáky dosáhl co nejlepších výsledků. Vyučující má množství variant, obvykle záleží na jeho kreativitě a na materiálním vybavení, které má k dispozici a se kterým bude pracovat. Vyučovací metodu tedy chápeme jako jistou cestu vedoucí k dosažení stanoveného cíle název pochází z řečtiny methodos cesta, způsob postupu. Druhy metod Didaktických metod je instalatéři Střešovičky velké množství a lze je různě třídit a klasifikovat. Jedno z možných dělení metod podle Maňáka a Švece je A Klasické výukové metody Pohořelec Metody slovní Vyprávění Vysvětlování Přednáška Práce s textem Rozhovor Metody názorně demonstrační Předvádění a pozorování Práce s obrazem Instruktáž Metody dovednostně praktické Napodobování Manipulování, laborování a experimentování Vytváření dovedností
Produkční metody B. Aktivizující metody Metody diskusní Metody heuristické, řešení problémů Metody situační Metody inscenační Didaktické hry C. Komplexní výukové metody Frontální výuka Skupinová a kooperativní výuka Partnerská výuky Individuální a instalatéři Střešovičky individualizovaná výuka, samostatná práce žáků Kritické myšlení Brainstorming Projektová výuka Výuka dramatem Otevřené učení Učení v životních situacích Televizní výuka Výuka podporovaná počítačem Sugestopedie a superlearning Nejčastější metody v odborném výcviku Odborný výcvik je předmět, který je náročný na přípravu učitele od přípravy materiálu přes rozmyšlení jednotlivých činností žáků až po volbu vhodných didaktických metod. V praxi se nejčastěji používají tyto metody vysvětlování, předvádění a pozorování, Dlabačov instruktáž, práce s textem a informačními zdroji, metody heuristické, řešení problémů. Vysvětlování Tato slovní metoda patří mezi základní a využívají ji všichni učitelé a to i v odborném výcviku. Je to metoda univerzální a napomáhá výrazně ke kognitivním Ořechovka znalostem žáka. Navazuje na znalosti získané v teoretických předmětech a učitel musí respektovat stupeň poznání. Příkladem může být instalatérům Střešovičky výpočet průřezu vodiče udávaného velmi často v elektrotechnické dokumentaci. Obvykle je změřen průměr vodiče a je zopakováno, jakým způsobem se v matematice vypočítá plocha, je li průřez kruhový. Musí si uvědomit a aplikovat znalosti získané v matematice na praktickou