se pak žáci setkávají v odborném výcviku. Jednoduché výkresy a postupy by měly být podpořeny logickými a přehlednými algoritmy postupů. Nezbytné jsou taktéž normalizované písemné instrukce. Žáci by měli mít k dispozici i pomocnou technickou dokumentaci katalogy, technické příručky, servisní dokumentace a postupovali se studiem těchto materiálů od základních dokumentů ke složitější a náročnější dokumentaci. Žáci by si měli osvojit taktéž vedení účetní evidence, pro případ, že by tuto dokumentaci potřebovali později pro vedení účetní evidence v rámci soukromého podnikání. Žáci by měli ovládat kromě samostatného zhotovení výkresů, schémat a pracovních postupů, také samostatné vyúčtování nákladů. Instruktáž Tato komplexní metoda patří mezi nejčastěji používané kombinované metody. Tato výuková metoda zprostředkovává žákům vizuální, auditivní, audiovizuální, hmatové a podobné podněty k jejich praktické činnosti. Na základě výuky konkrétní pracovní činnosti lze v rámci instruktáže kombinovat několik klasických vyučovacích metod, např. metody Na Bateriích slovní, praktické, pozorování atd. Instruktáž klade poměrně vysoké nároky na soustředěnou pozornost, tudíž by měla být obsahově Břevnovu instalatérem přiměřená adekvátní vyspělosti žáků a neměla by přesahovat minut. Druhy instruktáží a Úvodní instruktáž metodicky instalatéry Břevnově nejnáročnější, týká se především nového učiva. Předchází jí vhodná motivace, následují výklad, beseda, ukázky prací či Vypich
hotových výrobků. Před úvodní instruktáží je vhodné ověřit si teoretické znalosti žáků, pokud tyto znalosti chybí, je nutné je Petřiny doplnit. Jádrem úvodní instruktáže je předvedení nové pracovní činnosti. Žáci tak získají konkrétní představu o tom, jak se práce Střešovičky odborně vykonává. Samotnému předvedení musí být uzpůsobeny prostory, všichni žáci musí na činnost dobře vidět. Ve výkladu mistr dále zdůrazňuje stěžejní prvky činnosti, např. správné držení těla, rytmus práce apod. Je taktéž nezbytné v průběhu předvádění upozorňovat na možné chyby a nepřesnosti. Činnost se předvede nejdříve celá a v normálním pracovním tempu, po té pomaleji po jednotlivých sekvencích, v závěru je opět ukázána operace v celku. Pak je vhodné vybrat nejméně dva žáky, kteří si právě prezentovanou instalatéři Břevnov činnost zopakují, jejich případné chyby jsou citlivě korigovány. Závěr je věnován kontrolním otázkám a zadáním procvičovacích úkolů. b Průběžná instruktáž jejím cílem je odstranit chyby v činnosti žáků, tuto činnost upřesnit a sjednotit. Průběžná instalatérovi Břevnov instruktáž se do výuky zařadí ihned po zjištění chyby, u méně závažných chyb u jednotlivých žáků přistupujeme k okamžité individuální instruktáži. c Závěrečná instruktáž žákům shrnujeme ucelenou část učiva, nejdříve je vybídneme k zopakování