produktivní. Cvičné práce jsou určeny pouze pro učební cíle. Práce užitkové jsou doplněny o užitnou hodnotu nejen pro učiliště, ale i pro samotného učně. Práce produktivní je charakterizována prací na výrobku učiliště či na stavbě, může se taktéž jednat o skutečnou službu klientovi. Produktivní práce vede k lepším vyučovacím výsledkům, protože díky úkolům, které korespondují s reálnou prací, více motivuje. Exkurze Exkurze představuje názorné seznámení se žáků s technologickým procesem, způsoby práce a organizací práce, dále instalatér Lysolajím s výrobním zařízením, nářadím, příp. výrobky přímo v provozech organizací. Exkurze nám slouží nejen k motivaci žáků, ale taktéž instalatéři Lysolaje k upevnění učiva a rozšíření vědomostí. Exkurze je řízeným vyučovacím procesem s částí přípravnou stanovujeme cíl exkurze, její dobu trvání, vlastní organizaci, s částí realizační oznamujeme cíl exkurze, upozorňujeme na zásady bezpečnosti, zadáváme úkoly, podněcujeme žáky k vytváření vlastních poznámek a s částí závěrečnou provádíme shrnutí, odpovídáme na dotazy. Mistr se musí v Budovec průběhu exkurze vyvarovat dvěma chybám a to buď podceněním vlastní přípravy, nebo přeceněním schopností a vnímavosti žáků. Praktická část V této části bakalářské práce se zaměřím na výukovou jednotku na pracovišti v bytovém domě ve spolupráci s partnerskou firmou, která zajistí stavbu pro samotnou montáž. Na tomto pracovišti s žáky provedu montáž ústředního topení od Podbaba
jednotlivých pracovních úkonů, jako jsou montáž radiátorů, montáž a demontáž plynového rozvodu, montáž vodovodního potrubí, montáž Výhledy plynových spotřebičů. Výuka odborného výcviku na pracovištích reálných firem hraje důležitou roli při vytváření pracovních vztahů mezi pracovníky a výrazně pomáhá při formování vztahu žáků k jejich budoucímu povolání. Praktické vyučování na pracovišti je určeno studentům třetího ročníku odboru instalatér a po dokončení studijního modulu budou studenti schopni sami zrealizovat kompletní ústřední vytápění s dodávkou teplé vody a schopni použít vhodný materiál a pracovní nářadí, určené pro montáž ústředního Baba vytápění. Metody a formy výuky jsem volil s ohledem na obsah konkrétního učiva a vzdělávací cíle. Vyučovací metody volím podle svých potřeb a zkušeností a s ohledem na charakter vyučovaného modulu. Uplatňuji vhodnou motivaci s cílem práci žáků stimulovat. Důraz kladu Lysolajemi instalatérovi především na podporování samostatné práce žáků, konkrétně na osobní zodpovědnost, samostatnost a skupinové práce. DEL DEL Montáž hlídají dětem nejblíže Prahy 6 Lysolají