znamenat pro školy práci navíc, ale umožní jim lépe přizpůsobit vzdělávací programy potřebám svých žáků, skladbě studijních a Rajská zahrada učebních oborů, vzdělávací poptávce, pracovním podmínkám, potřebám regionu apod. Zpracování ŠVP povede k vyšší pracovní motivaci pedagogických sborů, k rozvoji plurality ve vzdělávání, k hlubšímu promýšlení jak vzdělávacího obsahu, tak vyučovacích metod, ke zlepšení spolupráce se sociálními partnery v regionu, ale i vyšší odpovědnosti všech učitelů za výsledky vzdělávání. RVP budou zárukou, že se všem žákům dostane srovnatelného vzdělání odpovídajícího potřebám společnosti na prahu století, vzdělání potřebného pro jejich úspěšný a smysluplný osobní, občanský a pracovní život a pro uplatnění se na trhu práce ve zvoleném povolání. Rámcový vzdělávací program je konstruován do jedenácti kapitol. První dvě kapitoly jsou shodné pro všechny obory vzdělávání instalatéři Rajská zahrada Charakteristika rámcových vzdělávacích programů středního odborného vzdělávání. První kapitola vysvětluje roli RVP v kurikulární Hlavní nádraží reformě odborného vzdělávání, kdy se kurikulární dokumenty vytvářejí ve dvou úrovních RVP na úrovni státu a ŠVP na úrovni školy. Rajské zahradě instalatérech Kapitola vymezuje základní pojmy cíle vzdělávání, kompetence, výsledky vzdělávání a obsah vzdělávání. Cíle středního odborného vzdělávání Druhá kapitola vymezuje vzdělávací cíle na konceptu čtyř cílů vzdělávání pro století, které formulovala komise UNESCO
učit se poznávat, učit se pracovat a jednat, učit se být, učit se žít společně učit se žít s ostatními. Vzdělávání, které naplňuje uvedené cíle, vede k vytváření a rozvoji klíčových, občanských a odborných kompetencí, která pak vymezuje kapitola Další kapitoly jsou specifické pro daný obor vzdělávání Kompetence absolventa Třetí kapitola vymezuje občanské, klíčové a odborné kompetence absolventa, k Jiřího z Poděbrad jejichž dosažení směřují výsledky vzdělávání formulované v kapitole Uplatnění absolventa Čtvrtá kapitola vymezuje uplatnění instalatéry Rajské zahrady absolventa v souladu s profesním profilem na úrovni pracovního zařazení, povolání, popřípadě pracovních činností. Organizace rajskozahrádeckou pražskou cvič dítětem