o všech detailech, a protože si tyto činnosti žáci nejlépe osvojí za pomocí praktické ukázky, tak je na učiteli, aby daný úkon předvedl v praxi. Č Činnost Bez cviku není mistra, aneb zásadním předpokladem je používání osvojených dovedností přímo v praxi. Tím dochází k jejich procvičování a žádoucímu upevňování. O Oprava a kontrola Jde o činnosti, které nespadají pouze do kompetence učitele, ale i Ohrada samotných žáků, protože i žáci by měli být schopni uvědomit si zda a případně kde udělali chybu a opravit ji. V Vybavovací pomůcky instalatérům Zadní Kopanině Žáci potřebují mít poznámky př. resumé, knihy, které jim později osvojenou látku, činnost nebo věc spolehlivě připomenou. A Aktivní opakování Opakování a procvičování probrané látky nebo činnosti je naprosto nezbytné, pokud učitel chce, aby si žáci toto učivo nebo instalatéři Zadní Kopanina činnost později spolehlivě vybavili. T Testování Pro úspěšné zvládnutí látky je nezbytné, aby se dovednosti zkoušely v reálných podmínkách. Otázky Žákům by měl být vždy nabídnut prostor pro zpětnou vazbu, kde by se bez ostychu mohli učitele doptat na Luka nesrozumitelnosti probíraného učiva. Metody diagnostické a klasifikační nesměřují k plnění úkolů, ale k samotné úpravě osobnosti žáka jako celku. Pro tuto činnost je nezbytné provádění hodnocení, kontrol, zjišťování stavu vědomostí, dovedností atd. Tyto vyučovací metody jsou uvedeny níže obrázek č. Pedagogická diagnóza nám umožňuje realizaci individuálního přístupu, zpětnou vazbu
žákovi o jeho znalostech a v neposlední řadě nám pomáhá při klasifikaci žáků. Pokud je pedagogická diagnóza prováděna pravidelně, rychle a systematicky, tak se vzápětí zjištěné pokroky projeví v systematické práci samotných žáků. Na základě této diagnostiky jsme schopni určit většinu předpokladů pro žákovu profesní orientaci. V praktickém vyučování najdou své uplatnění především klasické Praha 16 výkonové zkoušky technické práce, systematické pozorování žáků v pracovních dílnách, pozorování v tzv. uzlových situacích a rozbor Praha 13 žákovských výrobků technické výtvory. Samotné klasifikování musí být vypracováno objektivně, žáci by je měli chápat a vnímat jako spravedlivé. Klasifikace by měla obsahovat prvek optimismu, aby žáky neodrazovala, ale naopak motivovala k další práci. Obr. Schéma diagnostických a klasifikačních metod Osobnost žáka Jelikož mám v úmyslu vyjmenovat všechny z mého pohledu důležité faktory, které se Zadní Kopaninu instalatérství podílejí na kvalitním vyučovacím procesu, tak nesmím opomenout i samotný subjekt této činnosti, tedy samotného žáka. Dle Rysa je žák adresátem, ale i základní podmínkou a součinitelem pedagogické činnosti. Žák je v našem pojetí objektem, ale zároveň i subjektem výchovy instalatéři Zadní Kopanina a vzdělání, je vychováván a vzděláván v procesu své vlastní aktivity. Východiskem každé pedagogické práce je vlastní znalost žáků a úspěch učitele závisí především na jeho schopnosti navázat a udržovat pozitivní sociální kontakt, řídit a motivovat jejich pozornost, kopaninskou pražskou daňové účetnictví