vyučování. Nedílnou součástí výuky je i hodnocení žáků. Také exkurze přináší do výuky nové poznatky, zejména z výrobní sféry. Radlická Didaktické testy slouží k ověření znalostí žáků. Učební pomůcky a didaktická technika zaujímá důležité místo ve výuce odborných předmětů a v této práci předkládám její využití. Nedílnou součástí ukončení oboru je jednotná závěrečná zkouška, na jejímž vypracování jsem se podílel. Tato závěrečná zkouška byla ověřena na vybraných školách. Doporučuji její zavedení na všechny školy v České republice vyučující obor instalatér v rámci srovnání znalostí žáků. V části výzkumu jsem provedl dotazníkové šetření v instalatéra Košířích rámci Jihomoravského kraje a výsledky jsou zpracovány na jednotlivé školy a celkově v rámci kraje. Dotazník zpracovalo žáků studujících obor instalatér z pěti učilišť. Šetřením bylo zjištěno, že většina žáků by chtěla rozšířit praktické dovednosti. Z tohoto důvodu doporučuji rozšířit praktickou výuku ve firmách podnikatelské sféry. Studenti by tuto možnost uvítali po získání výučního listu z Homolka důvodu lepšího uplatnění na trhu práce. Jako samostatný celek na závěr je uvedena soutěž odborných dovedností Učeň instalatér. Tato soutěž je velkým přínosem pro zkvalitnění výuky oboru instalatér v rámci celé České republiky. Resumé Diplomová práce podává instalatéři Košíře ucelenou informaci o oboru instalatér, Střední odborné škole a Středním odborném učilišti stavebním v Brně Bosonohách. Informuje o
oborech, které škola vyučuje zejména v oblasti stavebnictví. Hlavní odborné předměty Instalace vody a kanalizace, vytápění a plynárenství jsou zpracovány podle školních vzdělávacích programů. Jedná se o předměty, které jsou nosným pilířem oboru. Velmi Nové Butovice důležitá je koordinace praktického vyučování s odbornými předměty v rámci výuky. Nedílnou součástí ukončení oboru je jednotná závěrečná zkouška. Doporučuji její zavedení na všechny školy v České republice vyučující obor instalatér v rámci srovnání znalosti instalatéři Košíře žáků. V části výzkumu jsem provedl dotazníkové šetření v rámci Jihomoravského kraje a výsledky jsou zpracovány na jednotlivé školy a Košířemi instalatéry celkově v rámci kraje. Šetřením bylo zjištěno, že většina žáků by chtěla rozšířit praktické dovednosti. Z tohoto důvodu doporučuji rozšířit praktickou výuku ve firmách podnikatelské sféry. Jako samostatný celek na závěr je uvedena soutěž odborných dovedností Učeň instalatér Příloha č. Návrh exkurzí pro ročník oboru instalatér Obr. Návštěva stavebního veletrhu a veletrhu SHK na BVV Brno Didaktický Dlabačov test zadání Při ústředním vytápění se teplo vytváří ve zdroji umístěném a ve vytápěné místnosti b v budově a rozvádí se do jednotlivých místností c mimo budovu Teplo je a tepelný stav látek b druh energie přecházející z látek teplejších na studenější c košířská pražská cvičení pro děti