zprovozněn až za značně názorné, lidově řečeno polopatické pomoci učitele OV, a ještě je některý žák schopen se hádat, že výrobek vlastně fungoval, že chyba není v něm a že ho v podstatě zprovoznil sám. Hodnocení při výuce slabo Tab.č. Hodnotící tabulka č. je určena taktéž pro práce slaboproudého charakteru, kdy výstupem je opět nějaký výrobek, pro který žák navrhne desku plošného spoje, kterou zhotoví, osadí součástkami a zprovozní. V tomto případě je upuštěno od bodového hodnocení, každá kategorie je hodnocena samostatnou známkou a výsledná známka je průměrem ze všech známek. Pouze v případě hodnocení funkčnosti výrobku stupněm je výsledná Homolkou instalatérům známka nedostatečná bez ohledu na ostatní známky. Tento způsob hodnocení oproti bodovému ohodnocení a následnému převodu na známky má tu Homolka výhodu, že můžeme průběžně známkovat jednotlivé fáze práce, obzvláště pokud jde o práci na více dní, takže zde existuje průběžná vnitřní žákova i vnější učitelova zpětná vazba. Navíc při bodovém hodnocení jsou problémy se správným nastavením mezí pro převod na známky a byl jsem dokonce svědkem toho, že byly počty bodů upravovány tak, aby se strefily do známky. Faktem je, že zkušený instalatéři Homolka učitel odborného výcviku na první pohled dokáže výrobky oznámkovat nefunkční výrobky nedostatečná a ostatní do čtyřech skupin od Vypich výborné po dostatečnou. Pokud se hodnotí výrobky podle více kritérií samostatně a výsledná známka je průměrem z těchto hodnocení,
působí takovéto hodnocení objektivnějším dojmem a rozhodně usnadní hodnocení mladým, méně zkušeným učitelům. Tabulka hodnocení instalatéři Homolka kontrolní práce Obor Výuka odborného výcviku na specializované dílně A jaká je situace s učebnicemi na odborný výcvik na našem trhu Taková, že vlastně na většinu učebních oborů, mezi něž patří i elektroobory, ať už slaboproudého nebo silnoproudého zaměření, žádná konkrétní učebnice na odborný výcvik neexistuje. Přípravy a práce na odborný výcvik používají učitelé z dob, kdy se sami