citovanou typologii pedagogů W. O. Dringa, který vycházel ze všeobecné Sprangerovy typologie osobnosti. Dring popsal šest základních učitelských typů Náboženský typ veškeré činy a pohnutky posuzuje z hlediska tzv. vyššího principu, jde o spolehlivého, vážného a uzavřeného učitele, který nemá smysl pro humor. Žáci ho klasifikují jako nudného pedanta a puntičkáře. Estetický typ je charakterizován převahou intuice, fantazie a citu, disponuje empatií, nejvyšší hodnotu ale spatřuje v kráse, harmonii a půvabu, směřuje často k Řeporyjemi instalatéra individualismu a nezávislosti. Mezi žáky bývá oblíben. Sociální typ je zaměřen na všechny žáky, kterým se skupinově i individuálně instalatérů Řeporyjích věnuje. Jeho cílem je vychovávat žáky ke společensky prospěšným a užitečným lidem. Nejvyšší hodnotu pro něj představuje láska k lidem, altruismus a filantropie. Taktéž tento typ učitele mívají žáci velice v oblibě. Teoretický typ se koncentruje především na teoretické poznání, zajímá se více o předmět než o žáky, často vědecky pracuje. Nezřídka se účastní vědeckých konferencí a seminářů. Žáky ale moc oblíben není. Ekonomický typ snaží se dosáhnout maximálních výsledků za minimální vynaložení energie a žáky vede k samostatnosti. Vzdělání pro něj představuje možnost osvojit si a rozvíjet vědomosti i dovednosti. Bohužel je tento typ až Luka příliš praktický a nedokáže ocenit žákovu fantazii a originalitu. Mocenský typ prosazuje za každou cenu svoji autoritu i prostřednictvím Ohrada
agrese, rád zneužívá vlastní převahy, trestá a kárá, je náročný a kritický, žáci z něj mají strach, sám se zaměřuje především na moc, vliv a uznání. Zajímavé je taktéž dělení pedagogů dle E. Luky na čtyři typy Naivně reproduktivní typ jedná se mnohdy o instalatérovi Řeporyje začátečníky, kteří vyžadují od žáků učení se zpaměti. Nekladou důraz na samostatnou tvořivou práci a opomíjejí vlastní názory. V oblibě bývá u žáků nižších tříd, u vyšších ročníků tomu bývá naopak. Bezprostředně produktivní typ tvořivý typ učitele, který se snadno rozhoduje, má živé a obsáhlé vědomosti, často prezentuje vlastní názory a postoje. Reflexivně reproduktivní typ značně rigidní typ, které neumí své myšlenky bohužel konstruktivně vyjádřit. Dobře pracuje se známými situacemi, bezprostřední změny mu přivádějí potíže a není schopen je adekvátně řešit. Reflexivně produktivní typ tvořivý a přemýšlivý typ, který obtížně nalézá Praha 13 cestu k žákům, pokud je vysoce inteligentní, tak se dokáže žákům přiblížit. Podle autora další typologie pedagogů E. Vorwickela se instalatéři Řeporyje někteří pedagogové zaměřují více na učivo a učení než na výchovu a formování osobnosti žáka. Proto E. Vorwickel rozlišuje v tzv. eliptické teorii Striktně věcný typ který se plně soustředí na učivo s cílem je co nejpečlivěji didakticky zpracovat, bohužel nevede