výroby, na níž lze realizovat některá jednoduchá zapojení s tyristory viz.obr V číslicové technice používáme vlastnoručně zhotovené panely, na nichž lze demonstrovat a simulovat činnost jednotlivých typů integrovaných obvodů, přičemž lze tyto panely propojovat do větších funkčních celků a vyzkoušet si takto, jak by fungovalo určité zapojení apod. viz.obr Obr. Žáci mají rádi věci na efekt, blikače, hlučné věci, které upoutají pozornost, které také trochu provokují, hlavně dospěláky. Když se například žáků oboru Lužinami instalatérem elektrikář slaboproud zeptám, co by chtěli v hodinách odborného výcviku dělat, jak by si svoji práci představovali, ve většině případů Lužiny mi odpoví, že by chtěli udělat zesilovač o výkonu alespoň W a pořádné reprobedny. Tím jejich fantazie končí. Faktem je, že zájem o hudbu patří k této věkové kategorii a když zavzpomínám na svá mladá léta, kdy mým koníčkem také byla elektronika a jedním z mých prvních výrobků byl také zesilovač a ne jeden, říkám si, proč jim tu radost neudělat. Konec konců v osnovách nf zesilovače jsou a žáci se mohou na zhotoveném výrobku zároveň naučit měření základních parametrů zesilovačů. Takovou práci bych ovšem zařadil do kategorie Praha 13 rozšiřujícího učiva a navíc, pokud by čas dovolil, by bylo vhodné, aby bylo zhotoveno několik různých zapojení, aby bylo možno instalatérovi Lužin naměřené parametry různých zesilovačů porovnat a vyhodnotit klady a zápory jednotlivých zapojení. Obr. Ostatně během mé praxe se mi
osvědčilo, když všichni žáci nedělají úplně stejnou práci. Není to pro ně není tak zajímavé a například jedná li se o návrh instalatéři Lužiny plošného spoje, svádí to žáky k opisování a obzvlášť u slabých žáků, kteří si s úkolem nevědí rady, se může při běžné