aktivity Socializace naučí žáka soužití s druhými lidmi a adekvátní komunikaci Axiologizace rozvíjí u žáka hodnotou orientaci Blatiny Kreativizace se zaměřuje na originální a tvořivý styl života Podle teorie levé a pravé hemisféry je pravá nedominantní hemisféra typická pro divergentní kognitivní, vyučovací i učební styl a levá dominantní hemisféra pro racionální kognitivní, vyučovací i učební styl. Učitel by měl používat tyto styly vyváženě a aktivizovat obě hemisféry. V rámci praktického vyučování by mohl být učitel sváděn k upřednostňování racionálního kognitivního stylu. Přesto je důležité se těmto tendencím vyhnout, protože by docházelo ke snižování efektivnosti výuky. Učitel se tedy musí zaměřovat na využívání obou hemisfér a žák musí mít možnost vybírat si z podnětů takové, které nejvíce vyhovují jeho hemisférové dominanci. H.A. Witkin in Kohoutek, určuje dva typy vyučovacích stylů Globální styl tento styl vyučování je závislý na celku vnímaného pole, je charakterizován větší závislostí na lidech a flexibilitě ve změnách názorů, Praha 17 postojů i citů Analytický styl styl, který jasně odlišuje vnímané prvky od pozadí, není ovlivňován okolím a lépe si počíná v instalatérů Sobína restrukturalizaci J. Kagan in Kohoutek, popsal zase vyučovací styly Reflexivní styl styl je charakterizován opatrností, odkládáním řešení, instalatéři Sobín pozvolným průběhem, anticipací, cílem je dosáhnutí komplexní analýzy a volby z několika alternativ. Tento styl bývá u žáků s pomalým
osobním tempem oblíben, jelikož jim poskytuje dostatek času ke zvládání učební látky. Impulsivní styl reaguje urychleně, unáhleně,