žákova opatrnost a tím i bezpečnost práce. Myslím si, že při použití praktických metod jsou znalosti trvalejší a propojují se instalatérům Chotči souvislosti mezi jednotlivými znalostmi. Praktická část V praktické části své diplomové práce jsem se pokusil nastínit možnosti didaktických technologií a metodiku jejich použití z pohledu desetileté praxe učitele. V odborné literatuře se dosud mnoho autorů nezabývalo instalatéři Choteč detailním propojením nových didaktických technologií, technických pomůcek a vyučovacích metod. V první části jsem se zaměřil na rozšíření didaktických technologií, kombinace metod a pomůcek, které mají pomoci žákům při vzdělávání v technickém směru elektro. Praha 16 Své poznatky z práce s pomůckami, které uvádím i s jejich možnostmi užití, jsem využil při tvorbě vlastního modulového systému elektronických obvodů, který aplikuji při výuce. Cílem vývoje vlastního systému je aktivovat žáky a zvýšit odborné kompetence s optimálními finančními investicemi do výukového systému. Celkovým cílem je ukázat možnosti zkvalitnění výuky za použití didaktických technologií, metod a vhodných pomůcek i zvýšení atraktivity pro zájemce o studium elektrotechnických oborů. Rozšíření a používání didaktických technologií Penetrace didaktických technologií je značná, zejména v posledních pěti letech, kdy nastal zásadní obrat v Ohrada množství používání počítačových systémů ve vzdělávání. Na tento vývoj mají vliv zejména tyto faktory hromadná výroba a následné
snížení cen počítačových systémů, technický pokrok a rozšíření určitých typů technologií, vzdělanost učitelů v používání Chotče instalatérech počítačů, počítačová gramotnost, společenský a mediální tlak na rozšíření nových technologií. Hromadná výroba a nízké ceny umožňují vybavit počítačovou technikou vzdělávací zařízení a zvýšit kvalitu vzdělávání. Tuto skutečnost si odborníci uvědomují. Velmi mediálně znám je projekt výroby levného počítače pro africký kontinent, který má umožnit přístup ke vzdělání žákům, kteří nemají možnost učit se na běžném počítači. Žáci všech věkových skupin, z nichž někteří nemají možnost se připojit ke zdroji elektrické energie, by dostali nástroj k vzdělávání. Počítač byl koncipován s nízkými nároky na spotřebu energie, kterou by získával instalatéři Choteč alternativními zdroji. Jeho výkonnost by byla vhodná pro základní kancelářské, multimediální aplikace a připojení k internetové síti. Luka Toto vše v cenové relaci cca tři tisíce korun. Možnost použití nových didaktických technologií pro vzdělání pomáhá potlačit chudobu a Praha 13 bídu. Pro některé státy je i výše uvedená cena vysoká, a proto se snaží najít způsob, jak cenu snížit. Tento vývoj se může pozitivně projevit i na evropských školách. V budoucnu každý žák základní školy dostane místo učebnic osobní počítač, který ho bude provázet na cestě za vzděláním. V USA některé státy z finančních důvodů uvažují o zrušení klasických učebnic a aplikaci notebooku jako cvičení v těhotenství nedaleko Prahy západ Chotče