plánovat proces učení, podporovat individuální i kolektivní učení, povzbuzovat iniciativu, tvořivou činnost i potlačovat negativní činnost při destrukci hmotných i nehmotných hodnot přijímaných současnou společností. Seberealizací žáků potlačit úzkost a strach. instalatéři Jinočany Dovést žáky k sebekontrole a odpovědnosti za své jednání. Tyto metody mají podporovat a rozvíjet humanistický styl vyučování v demokratické společnosti. Vyučovací metody a jejich použití V didaktice pod pojmem vyučovací metoda chápeme způsoby záměrného uspořádání činností učitele i žáků, které směřují ke stanoveným cílům. Tento pojem ve vzdělávacím procesu znamená postup a cestu k vytčenému cíli, kterého chceme vzděláváním dosáhnout. Volba vyučovací metody je na vyučujícím. On je ten, který vybírá činnosti, instalatéři Jinočany jimiž se chce společně s žáky dobrat stanovených očekávaných výstupů. Dle svého citu, vzdělání a zkušeností vybírá metody a v čase je střídá. Cesta nebo li metoda se může měnit dle vzájemné interakce mezi učitelem a žáky. Učitel při výuce kombinuje různé metody i Luka vzhledem k věku, intelektu, osobnosti, úrovni dosažených znalostí a dovedností žáků. Metody jsou různé i dle typu vzdělávacího Praha 13 zařízení, společensko kulturního uspořádání dané země a dalších faktorů. Mají li výukové metody splnit očekávané požadavky, je třeba respektovat kritéria optimálního výběru metod výuky zákonitosti výchovně vzdělávacího procesu a z nich vyplývající vyučovací
zásady, cíle a úkoly výuky, obsah a metody dané vědy oboru vůbec a daného vyučovacího předmětu tématu zvlášť, učební možnosti Jinočany instalatérovi studentů, jejich předpoklady o věkové fyzické a psychické, o úroveň jejich připravenosti vzdělávací a výchovné, o zvláštnosti třídního kolektivu, zvláštnosti vnějších podmínek geografických, pracovního prostředí, vybavení školy, organizační forma vyučování Lužiny aj., předpoklady samých učitelů o předcházející zkušenosti, o úroveň teoretické i praktické přípravy, o schopnost ovládnout určité metody, resp. prostředky, o úroveň metodického mistrovství, o osobní vlastnosti. Klasifikace vyučovacích metod Klasifikací vyučovacích Blatiny metod se zabývalo mnoho osobností. Všechny hledaly kritéria pro jejich utřídění. I dnes je klasifikace vyučovacích metod předmětem zájmu jinočanskou pražskou plavání s kojenci