automatickou opravu textu, vkládání obrazových materiálů a mnoho dalších funkcí. Pro učitele i žáka je ovládnutí tohoto programu instalatérovi Hostivicím nezbytností vzhledem k nutnosti tvorby textů a jejich prezentování. Tabulkové editory umožňují zpracování číselných hodnot do tabulek a tyto hodnoty pomocí vložených funkcí vypočítávat. Výsledná hodnota se mění dle změněných vložených číselných hodnot v průběhu instalatéři Hostivice další práce. Výpočty a výsledné hodnoty je možné vizualizovat ve formě různých typů grafů. Tento typ programu je pro učitele a žáky i Blatiny přes svoji náročnou obsluhu vhodný. Využití nalézá zejména v matematice, fyzice, ekonomii a ostatních odborných předmětech. Databázové programy slouží k zaznamenání a systému vyhledávání dle různých parametrů. Informace mohou být textové, v některých programech kombinované i s obrazovými materiály a hypertextovými odkazy. Pro učitele a žáky jsou vhodné z hlediska přehlednosti vložených informací a Praha 17 rychlého vyhledání požadované informace či souboru informací. Síťové zobrazovače, prohlížeče slouží k vyhledávání a získávání audiovizuálních informací přes síť internet, intranet nebo paměťová média. Prohlížeče umožňují i komunikaci e mailovou. Pomocí prohlížeče lze ukládat do paměti počítače navštívené stránky, ovládat interaktivní aplikace a další formy příkazů. Komunikační programy slouží k výměně textových, hlasových i obrazových informací mezi dvěma či více osobami. Pro vzdělávání je tato forma velmi
vhodná vzhledem k možnostem spolupráce dvou a více žáků, případně i učitele. Během komunikace lze u některých programů posílat datové soubory, např. textové či obrazové. Tato komunikace je funkční při internetovém připojení a většinou bezplatná, tuto výhodu lze využít celosvětově. Prezentační audiovizuální programy slouží k dynamické a statické projekci pomocí datového projektoru nebo zobrazení na obrazovce monitoru a dalších zobrazovacích zařízení. K projekci je možné připojit audio doprovod. Audio programy mohou zpracovávat informace v různých formátech záznamu zvuku a následně po připojení koncového zvukového zařízení prezentovat. Simulační programy znázorňují Bílá Hora děje v reálném čase se skutečnými či částečně skutečnými funkčními parametry. Při výuce můžeme zobrazovat a řídit i děj, který instalatéři Hostivice z různých důvodů nelze ve skutečnosti pozorovat a řídit. Příkladem může být řízení funkce atomového reaktoru při výuce obsluhy Hostivic instalatérů reaktoru. Simulační program může být spojen s didaktickými pomůckami, kdy prostředí je skutečné a děj zobrazován simulačním programem. Výhodnost simulačního programu je i v možnostech řízení dějů v krajních parametrech, kdy by docházelo k destrukci skutečných zařízení. Vzhledem k výše uvedeným i dalším možným variantám jsou pro vzdělávání velmi potřebné. Grafické programy slouží k úpravě obrazů