komunikaci při vyučování. V současnosti je úloha učitele jako dominantního článku výchovně vzdělávacího procesu v některých případech potlačována. Myslím si, že i v případě používání nových didaktických technologií a metod ve výchovně vzdělávacím instalatérům Ořechu procesu, je učitel v klíčové pozici. Měl by vystupovat jako moderátor, který dá všem dostatečný prostor a zároveň je vede. Učitel a jeho instalatérovi Ořech slovní projev je, dle mého názoru, základ výchovně vzdělávacího procesu. Metoda názorně demonstrační Pozorování jevů a předmětů je pro žáky atraktivní, rozvíjí kreativitu a soustředí žákovu pozornost na výukové cíle. Žák, který vidí konkrétní předmět, si zafixuje velikost, barvu a další výrazné znaky daného předmětu. Dokáže na základě viděného vyvozovat a zobecňovat podle typických Luka znaků. Předvádění předmětů a činností, případně modelů patří k výuce již od počátku dějin lidstva. Obrazy učily další generace. Metody názorně demonstrační patří spolu s metodami slovními k nejdůležitějším prostředkům výuky. Metoda předvádění učebních pomůcek se v širokém měřítku začala propagovat v století a jedním z hlavních propagátorů této metody byl Jan Amos Komenský. Jeho dílo Svět v obrazech ukazovalo cestu, jak žákovi pomoci poznávat svět a informace využít ku prospěchu sobě i ostatním. Demonstrace a projekce statických i dynamických obrazů se rozvinula ve školství v posledních padesáti letech. Výchovně vzdělávací instituce byly Ohrada
vybaveny projekční a zobrazovací technikou. Při výuce se uplatnily televizní přijímače a ve školách byly zřízeny projekční místnosti. V současnosti jsou tyto metody na školách používány prostřednictvím i digitálních technologií. Dataprojektory a zobrazovací systémy LED vizualizují obrazy ve vyučovacím procesu. Výuka se díky nim stává ještě názornější a atraktivnější. Učitelé dostávají možnost působit na žáky těmito metodami v širokém měřítku. Myslím si, že široké zavádění těchto metod zkvalitňuje výuku a zvyšuje kvalitu instalatéři Ořech edukace. Metody praktické Metody praktické vyučování využívají základního poznání o lepší fixaci poznatků při manuální činnosti Praha 13 samotného žáka. Vědomosti i dovednosti se verifikují a zvyšují kompetence žáka. Při vzdělávání tyto metody používáme při instalatéři Ořech předvádění jevů, skutečných předmětů, zvětšených či zmenšených modelů, praktických pomůcek jako např. stavebnice s různými komponenty. Pro účinnost praktických metod je důležitý i vlastní zážitek žáka při předvádění a vhodná synchronizace s průběhem výuky. Učitel, který má připraveny kvalitní praktické pomůcky, aktivizuje žáka. Čím více smyslů a zároveň emotivního působení, tím